5 fontos dolog UX portfóliód készítésekor

Nézzük meg, hogy mivel lehet egy UX portfóliót komolyabb UI befektetés nélkül is izgalmassá tenni.

Lehet, hogy már te is hallottál a következő jelenségről, melynek neve dribbelization. A mai vizuálisan túltelített világunkban a saját magunkról kialakított képet is minél látványosabbra, minél érdekesebbre szeretnénk festeni. Gondoljunk csak az ezer és egy féle Instagram filterre, amit használunk, vagy a képekre, videókra, amiket facebookon posztolunk.

UX designerként szakmai énképünket is hasonlóan izgalmasra szeretnénk színezni, de könnyű átesni a ló a túloldalára. A dribbelization azokra a portfóliókra és mintaprojektekre hivatott utalni, melyek koncepció és mindenféle mélyebb működés megtervezése nélkül csomagolnak elképesztőn szexi külsőbe izgalmas, de viszonylag felszínes ötleteket.

DEFINIÁLD KINEK KÉSZÍTED, ÉS MI A CÉLOD A MUNKÁDDAL!

Mint ahogy a legtöbb projekt esetében, ezt a kérdést itt is fel kell tenni, mert azon túl, hogy felteszed behance-re, fontos tisztázni, hogy mi a célod vele. Szeretnél bekerülni, egy startuphoz, esetleg egy product cégnél kamatoztatnád a tudásod, vagy ügynökségi karrierre készülsz?

Egy saját ötlet kidolgozása jól mutatja a tehetséged, de egy ügynökség nem tudja eldönteni, hogy mennyire tudnál az ügyfél fejével gondolkodni. Újragondolni egy meglévő applikációt vagy weboldalt szintén izgalmas feladat, de lehet, hogy nagyon messzire esik az alma a fájától, és nem talál be annyira a megvalósítás. Mi tehát a jó megoldás? Talán az egyik legbiztosabb, ha egy meglévő szolgáltatást egészítesz ki egy általad kiötlött funkcióval, és annak a működését dolgozod ki nagyon alaposan. Így meg tudod mutatni, hogy az általad kitalált funkció hogy működik (tehát tudsz rendszerszinten gondolkozni és elképsztően tehetséges vagy), valamint azt is meg tudod indokolni, hogy miért passzol bele az applikáció jelenlegi működésébe (tehát nagyon jól tudsz az ügyfél fejével is gondolkodni).

FOGD FEL AZ APPLIKÁCIÓ MŰKÖDÉSÉT ÚGY, MINT EGY TITKOS NYELVEZETET!

Egészen biztos lehetsz benne, hogy egy jól működő digitális szolgáltatás mögött elvétve vannak csak véletlenek. Minden működési logikának, tartalmi egységnek és elemnek nagyon jól körülírt szabályrendszere van. Ezt kell megfejtened ahhoz, hogy igazán autentikus új funkciót tudj hozzá tervezni. Próbáld meg specifikálni magadnak a választott szolgáltás működését, pontosan legyen meg a válaszod minden lehetőségre és hibára, főleg ami az általad kitalált funkcióhoz kapcsolódik.

Tetszett a cikk? Olvasd tovább a PixelDesigners Magazine digitális magazinban!

Magyarország első és egyetlen ingyenes kreatív digitális magazinja iPadre, nem csak a kreatív szakmákban dolgozók számára!

PixelDesigners Magazine

Major ZoltánUX Designers, Isobar
Szerző: | 2016-12-18T14:22:55+00:00 2016.10.17.|Rovat: Hogyan Csináld|Címkék: , , , |