3 egyszerű stratégia a Facebook oldalad forgalmának növelésére

A legtöbben, akik Facebook oldalt üzemeltetnek úgy érezhetik, hogy a saját felületük túlságosan egyhangú, a rajongók nem elég aktívak és közel sem sikerül annyi lájkot vagy megosztást elérni, mint a konkurenciának. 

Legalább is a legtöbb ügyfelem ezzel a problémával szokott felkeresni, ezért itt az ideje, hogy 3 egyszerű stratégiát leírjak, melyet bárki képes megvalósítani, és amellyel drasztikusan növelhető a tagok aktivitása.

DE KELL NEKEM EGYÁLTALÁN A FACEBOOK?

Amikor valaki úgy érzi, hogy minden nap kínszenvedés kitalálni, mit posztoljon, ráadásul a bejegyzésekre csak minimális érdeklődés mutatkozik, akkor érthető, hogy csalódottá válik. Ráadásul elsőként nem saját magában, hanem a Facebook által nyújtott lehetőségekben keresi a hibát. Tény, hogy a legnagyobb közösségi portálnak sok hibája van, (erről egy külön cikket is lehetne írni), de hogy ne váltana ki reakciókat és ne lehetne bámulatos eredményeket elérni akár fillérekből, az nincs köztük. Nemcsak azért, mert másfél milliárd ember van jelen a portálon, ami már önmagában is hatalmas potenciált jelent, hanem leginkább azért, mert a magyarok jelentős részének az első dolga ébredés után csekkolni a Facebook oldalát. Természetesen lefekvéskor pedig ez az utolsó, amit elalvás előtt tesznek… Akkor hol lehet őket a legkönnyebben elérni az üzleti kommunikációval? Na ugye. 🙂

A közelmúltban olvastam a Social Media Examiner egyik riportját, amiből kiderült, hogy a marketingesek nagy részének (világszerte, nem Magyarországon!) fogalma sincs arról, hogy elég hatékonyan használja-e a Facebookot az üzleti céljai elérésére. 45% úgy gondolta, hogy elég hatékony, de 55% csupán azért van jelen a portálon, mert a konkurencia is ott van. Az persze helyes döntés, ha figyeled a versenytársakat, és ebben ugye a Facebook is a segítségedre van, de hogy igazán profitálj belőle, nem elég csak figyelni!

A Figyelendő oldalak közé állítsd be azokat, akiknek az eredményeire kíváncsi vagy, és ha úgy látod, hogy aktivitásban megelőznek, akkor nézd meg, milyen posztokkal érték el az eredményeket, és hogyan tudsz hasonló tartalmat készíteni.

figyelendo

HONNAN TUDOM, HOGY HATÉKONYAN HASZNÁLOM-E A FACEBOOK OLDALAMAT?

Ahhoz, hogy a hatékonyságot megvizsgáljuk, 3 kérdésre kell őszinte választ adnod.

  1. Úgy érzed, hogy az üzleti céljaidnak megfelelő közönséget célzod a kommunikációval?
  2. Tudod, hogy pontosan mi az üzleti célod a Facebook oldalad menedzselésével?
  3. Tudod, hogy milyen reakciót vársz a megszólított emberektől?

Ha ebből a három kérdésből bármelyiken is gondolkodnod kell, akkor nem. Nem elég hatékony a kommunikációd.

Tetszett a cikk? Olvasd tovább a PixelDesigners Magazine digitális magazinban!

Magyarország első és egyetlen ingyenes kreatív digitális magazinja iPadre, nem csak a kreatív szakmákban dolgozók számára!

PixelDesigners Magazine

mezei-alexandra

Mezei AlexandraKözösségimédia-tanácsadó, Social Mix
Több mint 10 éve foglalkozom online marketinggel; fő kutatási területem a social media és annak üzleti mechanizmusa. Tanácsadóként az optimális közösségi média mix kialakításában segítek a kisvállalkozásoknak.
Szerző: | 2016-12-18T14:26:43+00:00 2016.05.27.|Rovat: SocialMedia|Címkék: , , , |